Naziv operacije: Vzpostavitev optične povezljivosti za zavode s področja raziskovanja in izobraževanja – IR optika 2
Cilji projekta: Namen projekta IR optika 2 je vzpostaviti optične povezave pri čim več javnih zavodih s področja vzgoje in izobraževanja, ki še nimajo lastne optične povezave in pri tistih zavodih, ki uporabljajo optične povezave, vendar zanje plačujejo visoke stroške zakupa. Skupna vrednost programa znaša 5.900.000 €, sredstva mehanizma za okrevanje in odpornost znašajo 4.836.065,57 €.
Naziv operacije: Posodobitev računalniških omrežij LAN na VIZ v osnovnem in srednjem šolstvu ter organizacijah za izobraževanje odraslih
Cilji projekta: Namen projekta Posodobitev omrežij LAN na VIZ je posodobiti računalniška omrežja; pregled obstoječega stanja, izdelava načrta posodobitve, izvedba posodobitve – nadgradnja aktivne in pasivne opreme v osnovnem in srednjem šolstvu ter na organizacijah izobraževanja za odrasle. Skupna vrednost programa znaša 5.533.333,81 €, sredstva mehanizma za okrevanje in odpornost znašajo 4.605.647 €.
Načrt za okrevanje in odpornost je podlaga za koriščenje sredstev evropskega Mehanizma za okrevanje in odpornost. Pripomogel bo k okrevanju slovenskega gospodarstva in prispeval k blažitvi socialnih posledic pandemije covida-19. Z izvedbo načrtovanih reform in naložb za zeleni in digitalni prehod bo slovenska družba bolj trajnostna, odpornejša in bolje pripravljena na izzive prihodnosti. NOO sofinancirata Evropska unija in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje v okviru odziva Unije na pandemijo COVID-19.
Vse informacije o izvajanju Načrta za okrevanje in odpornost (NOO) v Republiki Sloveniji najdete na spletni strani noo.gov.si.
Nacionalno preverjanje znanja je poseben postopek preverjanja znanja, kjer vsi učenci 6. in 9. razreda v državi na isti dan rešujejo enake preizkuse znanja pod enakimi pogoji.
Z NPZ se preverja znanje, ki ga vsebujejo učni načrti pri posameznih predmetih. Njihov namen je pridobiti dodatno informacijo o znanju učencev in s tem prispevati k boljši kakovosti učenja, poučevanja in znanja ter pripomoči k zagotavljanju enakih izobraževalnih možnostih za vse učenke in učence.
V 6. razredu se preverja znanje iz:
V 9. razredu se preverja znanje iz:
Podrobnejše informacije o NPZ:
Neobvezni izbirni predmeti so del razširjenega programa osnovne šole, v katerega se učenci vključujejo prostovoljno.
V 1. razredu se lahko učenci vključijo v neobvezni izbirni predmet:
Za učence 4., 5., in 6. razreda za šolsko leto 2023/2024 ponujamo naslednje neobvezne izbirne predmete:
Učenci 7., 8. in 9. razreda lahko izberejo:
Posamezni neobvezni izbirni predmet se bo izvajal za najmanj 12 učencev, v primeru da gre za edino učno skupino na šoli pa za najmanj 8 učencev. V posamezni skupini neobveznega izbirnega predmeta je lahko največ 28 učencev.
Ko učenec izbere neobvezni izbirni predmet, ga mora obiskovati do konca šolskega leta. V soglasju s starši se lahko učenec odloči, da ne bo obiskoval nobenega neobveznega izbirnega predmeta.
Kaj so obvezni izbirni predmeti?
V 7., 8. in 9. razredu osnovna šola izvaja pouk obveznih izbirnih predmetov, ki omogočajo prilagajanje osnovnošolskega programa individualnim razlikam in interesom učencev. Učenci lahko ob lastni izbiri teh predmetov razvijajo svoja močna področja in sposobnosti. Lahko pa se odločijo za določen izbirni predmet tudi z vidika nadaljnjega izobraževanja.
Šola mora ponuditi pouk najmanj treh izbirnih predmetov iz družboslovno-humanističnega sklopa in najmanj treh iz naravoslovno-tehničnega sklopa. V okviru družboslovno-humanističnega sklopa mora šola ponuditi pouk tujega jezika, nekonfesionalni pouk o verstvih in etiki ter pouk retorike.
Glede na izvajanje ločimo enoletne predmete, enoletne predmete, ki so vezani na določen razred, triletne predmete ter triletne predmete, ki so lahko tudi krajši. Enoletne predmete lahko učenec obiskuje le enkrat v celotnem triletju.
Kako poteka izbira?
Učenci izberejo 2 uri izbirnih predmetov, ob soglasju staršev pa lahko tudi 3 ure. Tuji jezik (nemščina) je edini predmet, ki se izvaja dve uri tedensko, vsi ostali so enourni, kar pomeni, da lahko učenec izbere en dvourni predmet, dva enourna predmeta, tri enourne predmete ali en enourni in en dvourni predmet.
Učenci bodo izbirne predmete izbrali v šoli preko programa Lo.Polis, starši pa boste nato prejeli v podpis soglasje. Na osnovi prijav bomo oblikovali skupine izbirnih predmetov. Nekateri predmeti, ki so na izbiro, se ne bodo izvajali, zato učenec določi tudi dve rezervni izbiri.
Izbiranje bo potekalo med 19. in 21. aprilom 2023.
Izvajanje pouka in ocenjevanje
Obiskovanje obveznih izbirnih predmetov je obvezno. Predmeti se izvajajo 1 ali 2 uri tedensko, lahko pa tudi strnjeno v enem obdobju – fleksibilni urnik. Običajno se izvajajo 6. in/ali 7. uro.
Obvezni izbirni predmeti se ocenjujejo s številčnimi ocenami od 1 do 5. Zaključne ocene se pri vseh predmetih vpišejo v spričevalo.
Oprostitev obiskovanja obveznih izbirnih predmetov
Učenec, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je lahko oproščen obiskovanja obveznih izbirnih predmetov v celoti ali eno uro tedensko. Če se učenec odloči za to možnost, starši podajo vlogo za oprostitev obiskovanja izbirnih predmetov, v mesecu septembru v naslednjem šolskem letu pa predložijo tudi potrdilo o vpisu otroka v glasbeno šolo. Učenec se kljub obiskovanju glasbene šole, lahko odloči, da bo vseeno obiskoval tudi izbirne predmete.
Sprememba izbirnega predmeta
Zamenjava izbirnega predmeta je možna do 15. septembra v naslednjem šolskem letu, če sprememba ne vpliva na organizacijske pogoje pri izvajanju posameznega izbirnega predmeta.
Seznam in opisi obveznih izbirnih predmetov za naslednje šolsko leto:
7. razred (šolsko leto 2024/2025)
8. razred (šolsko leto 2024/2025)
9. razred (šolsko leto 2024/2025)
Ključni dejavnosti ukrepa 3.5 Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju, ki se financirata na podlagi odloka o Programu porabe sredstev Sklada za podnebne spremembe za leti 2022 in 2023 (Uradni list RS, št. 101/21, 44/22 – ZVO-2 in 49/22), sta priprava in izvajanje celostnega programa ozaveščanja ter vzgoje in izobraževanja o podnebnih spremembah v kontekstu vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (v nadaljnjem besedilu: VITR). Ukrep izvajajo MOPE, MVI in javni zavodi s področja vzgoje in izobraževanja (Center RS za poklicno izobraževanje, Zavod RS za šolstvo, Andragoški center Republike Slovenije ter Center šolskih in obšolskih dejavnosti).
Za namen izvajanja programa bodo pripravljene podrobnejše usmeritve v okviru kurikulov in učnih načrtov, razvoja vzgojno-izobraževalnih ustanov oziroma organizacij, izobraževanja učiteljev in drugih zaposlenih. Poleg tega bodo javni zavodi izdelali nova oziroma posodobili obstoječa učna gradiva, priročnike in didaktične komplete za izvajanje programa; vzpostavili demonstracijske vrtce, šole in druge izobraževalne organizacije, ki se bodo celostno preoblikovali v smeri trajnostnega načina življenja in dela ter zmanjševanja ekološkega odtisa.
V okviru ukrepa je predvidena tudi posodobitev nacionalnih smernic za vzgojo in izobraževanje za trajnostni razvoj, vzgojno-izobraževalnih programov, učnih načrtov ter drugih kurikularnih dokumentov in podlag s podnebnimi cilji in vsebinami; priprava predloga načrta uvajanja programa v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah ter drugih izobraževalnih organizacijah v Sloveniji z vzpostavitvijo sistemskega pristopa k vzgoji in izobraževanju ter ozaveščanju o podnebnih spremembah in razvoju kompetenc za prehod v nizkoogljično gospodarstvo in družbo. Za potrebe obveščanja in komunikacije z javnostmi bo vzpostavljena spletna stran programa ozaveščanja ter vzgoje in izobraževanja o podnebnih spremembah v kontekstu VITR.
V okviru izvajanja ukrepa sta predvidena preizkus in evalvacija programa na širšem vzorcu do 80 šol oziroma vzgojno-izobraževalnih organizacij. Predvidoma bo vzpostavljenih skupno do 15 demonstracijskih vzgojno-izobraževalnih zavodov oziroma organizacij. Poleg navedenega bo v okviru ukrepa zagotovljena finančna podpora za do 40 odstotkov vzgojno-izobraževalnih zavodov oziroma organizacij za izvajanje krajših dejavnosti, povezanih s podnebnimi cilji, ki so v Sloveniji že uveljavljene ter jih bodo strokovno verificirali zgoraj navedeni javni zavodi, vsak za svojo raven oziroma področje dela.
Namen projekta
Namen projekta je podpreti sistematično vključevanje podnebnih ciljev in vsebin v predšolsko vzgojo, osnovno in srednješolsko izobraževanje, višješolsko strokovno izobraževanje in izobraževanje odraslih.
Specifični cilji projekta za področje poklicnega in strokovnega izobraževanja:
Sodelujoči partnerji v projektu:
Obdobje izvajanja projekta:
1.3.2022 – 31.12.2023
Finančna podpora:
Projekt je financiran v okviru ukrepa 3.5 Sklada za podnebne spremembe v obdobju 2021–2023 698.500,00 eur.
PON | TOR | SRE | ČET | PET |
ID ŠPORT 12.00 - 13.00
|
||||
ID ŠPORT 13.20 - 14.10 |
ID ŠPORT 13.20 - 14.10 |
ROKOMET 13.05 - 13.50 1. - 4. razred
|
||
GIMNASTIKA 14.15 - 15.45 1. - 3. razred |
GIMNASTIKA 14.40 - 16.15 vrtec |
NOGOMET 14.15 - 15.00 1. - 3. razred
|
ROKOMET 14.30 - 15.15 vrtec |
|
PLEZANJE 16.00 - 18.00 3. razred
|
URNIKI ODDELKOV
RAZRED: 1. Janja Omerzu
URA | PON | TOR | SRE | ČET | PET |
1. | SLJ | MAT | NIP N1A | SLJ | MAT |
2. |
MAT | SLJ | SLJ | ŠPO | SLJ |
3. |
ŠPO | SLJ | SPO | MAT | SPO |
4. |
GUM | GUM | LUM | SPO | ŠPO |
5. |
NIP N1A | DOD/DOP | LUM | ||
6. |
RAZRED: 2. Andraž Zaplotnik
URA | PON | TOR | SRE | ČET | PET |
1. | GUM | SLJ | TJA | SLJ | SLJ |
2. |
ŠPO | MAT | ŠPO | MAT | SLJ |
3. |
SLJ | SPO | SLJ | SPO | MAT |
4. |
SLJ | ŠPO | MAT | LUM | SPO |
5. |
TJA | GUM | LUM | ||
6. | DOP/DOD |
RAZRED: 3. Natalija Vahčič
URA | PON | TOR | SRE | ČET | PET |
1. | ŠPO | MAT | ŠPO | ŠPO | MAT |
2. |
MAT | SLJ | SLJ | SLJ | SLJ |
3. |
TJA | GUM | MAT | MAT | SLJ |
4. |
SLJ | LUM | GUM | SPO | TJA |
5. |
SLJ | LUM | SPO/IND MPZ2 | SPO | |
6. | IND OPZ | IND OPZ | |||
7. | USK SIST | USK SIST |
RAZRED: 4. Sonja Volk
URA | PON | TOR | SRE | ČET | PET |
1. | MAT | ŠPO | SLJ | SLJ | MAT |
2. |
GUM | MAT | SLJ | MAT | TJA |
3. |
SLJ | SLJ | MAT | OSK/GUM | LUM |
4. |
ŠPO | NIT | DRU | NIT | LUM |
5. |
DRU | DOP/DOD | TJA | NIT | ŠPO |
6. | IND OPZ | IND OPZ | NIP NTE 4, 5 | ||
7. | USK SIST | USK SIST |
RAZRED: 5. Jana Kovačič
URA | PON | TOR | SRE | ČET | PET |
1. | MAT | SLJ | GUM/OSK | MAT | TJA |
2. |
SLJ | ŠPO | TJA | SLJ | ŠPO |
3. |
GUM | MAT | SLJ | SLJ | MAT |
4. |
DRU | TJA | DRU | NIT | NIT |
5. |
GOS | DRU | NIT | GOS | LUM |
6. | NIP NTE 5, 6/IND OPZ | DOP/DOD/IND OPZ | NIP NTE 4, 5 | ŠPO | LUM |
7. | KOI/USK SIST | USK SIST | KOI |
RAZRED: 6. A Mira Vogrin
URA | PON | TOR | SRE | ČET | PET |
1. | MAT | SLJ | SLJ | TJA | NAR |
2. |
SLJ | MAT | SLJ | SLJ | ZGO |
3. |
TIT | ŠPO | ŠPO | MAT | TJA |
4. |
TJA | LUM | TJA | GOS | GOS |
5. |
ŠPO | LUM | NAR | ZGO | MAT |
6. | NIP NTE 5, 6 | IND MPZ | TIT | IND MPZ | |
7. | IND MPZ |
RAZRED: 6. B Simona Grubič
URA | PON | TOR | SRE | ČET | PET |
1. | ZGO | MAT | TIT | TJA | SLJ |
2. |
MAT | SLJ | NAR | TIT | MAT |
3. |
SLJ | ŠPO | ŠPO | GOS | OSK/GOS |
4. |
TJA | GUM | TJA | SLJ | TJA |
5. |
ŠPO | GUM | MAT | SLJ | NAR |
6. | NIP NTE 5, 6 | IND MPZ | ZGO | IND MPZ | |
7. |
IND MPZ | ||||
8. |
RAZRED: 7. Mateja Jankovič Čurič
URA | TOR | SRE | ČET | PET | |
1. | SLJ | MAT/TIT | LUM | GEO | TJA |
2 |
NAR | MAT/TIT | LUM | ZGO | NAR |
3. |
NAR | TJA | TJA | SLJ | GUM |
4. |
MAT | ZGO | ŠPO | MAT | GEO |
5. |
SLJ | SLJ | MAT | ŠPO | SLJ |
6. | ŠZZ/LIK | IND MPZ | TJA | IND MPZ | |
7. |
IŠP/IND MPZ | OGL/USK SIST | USK SIST | ||
8. |
RAZRED: 8. Lucija Kevo
URA | PON | TOR | SRE | ČET | PET |
1. | FIZ | TJA | SLJ/MAT | GUM | SLJ/MAT |
2. |
MAT/SLJ | DKE | MAT/SLJ | TJA | MAT/SLJ |
3. |
SLJ/MAT | DKE | GEO | ŠPO 8, 9 Ž/TIT 8-M | ZGO |
4. |
BIO/GEO | KEM | KEM | ŠPO 8 M/TIT 8-Ž | BIO |
5. |
ZGO | RVT/ŠPO 8, 9 Ž | FIZ | SLJ/MAT | TJA |
6. | SPH 2 | RVT/LIK | OSK/IND MPZ | SLJ/MAT | ŠPO 8 M/IND MPZ |
7. | SPH 2/IŠP/IND MPZ | MME/OGL | ŠZZ 8 | ||
8. |
RAZRED: 9. Marija Pavlovič
URA | PON | TOR | SRE | ČET | PET |
1. | TJA | SLJ | BIO | SLJ/MAT | ZGO |
2. |
FIZ | TJA | FIZ | SLJ/MAT | GUM |
3. |
LUM | MAT/SLJ | SLJ/MAT | ŠPO 8, 9 Ž/ŠPO 9 M | SLJ/MAT |
4. |
LUM | SLJ/MAT | SLJ/MAT | TJA | SLJ/MAT |
5. |
KEM | ŠPO 8, 9 Ž/ŠPO 9 M | ZGO | BIO | GEO |
6. | SPH 2/ROM | LIK | LSN3 | KEM | IND MPZ |
7. | SPH 2/IND MPZ | ŠZZ/OGL | OSK/IND MPZ | ||
8. |
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
Namen projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšati kakovost in učinkovitost izobraževanja in usposabljanj ter spodbujati razvoj inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja, ki bodo prispevali k dvigu digitalnih kompetenc vodstvenih in strokovnih delavcev, otrok, učencev in dijakov.
Razvoj prožnejših oblik učenja s pomočjo učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ ter s tem spodbujanje strokovnih delavcev VIZ za reflektivno prakso, načrtovanje ter udejanjanje lastnega strokovnega razvoja (digitalnih strategij VIZ-a, digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in otrok/učencev/dijakov).
Vzgojno-izobraževalni zavodi, znotraj teh pa zaposleni: strokovni delavci (ravnatelji, učitelji in drugo strokovno osebje) na področju predšolske vzgoje, osnovnošolskega izobraževanja, osnovnega glasbenega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja, vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, vzgoje in izobraževanja v dijaških domovih ter posledično otroci, učenci in dijaki.
Končna dodana vrednost programa bo glede na različno raven digitalne kompetentnosti posameznih strokovnih delavcev in VIZ-a v celoti izdelana digitalna strategija za posamezen VIZ in na osnovi strategije izvedena usposabljanja ter udejanjanje teh znanj v vzgojno-izobraževalnem procesu. Izdelava strategije bo temeljila na analizi stanja in pripravi akcijskega načrta. To pomeni, da bodo zaposleni v posameznem VIZ-u aktivni udeleženci v procesu analize ter v procesu priprave in izvajanja akcijskega načrta in s tem opolnomočeni za evalvacijo in nadgradnjo digitalne strategije znotraj zavoda tudi po zaključku programa.
Projekt Dvig digitalne kompetentnosti se od dosedanjih usposabljanj na področju digitalnih kompetenc razlikuje v izhajanju iz dejanskih potreb posameznega VIZ-a in načrtovanju strategij VIZ-a za dvig digitalnih kompetenc.
Kljub številnim strateškim dokumentom, strategijam, smernicam, projektom, usposabljanjem in drugim pobudam ugotavljamo, da ostaja v slovenskem šolskem prostoru problem smiselne rabe digitalne tehnologije. Zato vodstveni in strokovni delavci potrebujejo sistematično podporo za učinkovito rabo digitalnih tehnologij pri doseganju vzgojno-izobraževalnih ciljev in razvijanju digitalnih kompetenc učečih se.
Opravljene analize kažejo na nujno ukrepanje na treh področjih:
V programu bodo zasnovane, preizkušene in evalvirane raznolike dejavnosti za razvoj digitalne kompetentnosti deležnikov v vzgoji in izobraževanju:
Arnes bo v sklopu projekta pripravil načrt za izvedbo podpore VIZ-om (usposabljanja za uporabniško in tehnično usposobljenost ter spletno varnost vodstvenih in strokovnih delavcev vseh VIZ-ov v RS) in izvajal dogovorjena usposabljanja za storitve, ki jih nudi šolam.
Rezultat programa bo opolnomočenje strokovnih delavcev VIZ za razvoj digitalnih strategij VIZ-a, strokovnih, pedagoških digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in procesno razvijanje digitalnih kompetenc otrok, učencev in dijakov.
V izvajanje programa je vključenih 220 vzgojno-izobraževalnih zavodov oz. organizacijskih enot vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki bodo izvedli predvidene aktivnosti, opredeljene v javnem pozivu za izbor sodelujočih vzgojno-izobraževalnih zavodov v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Zaposlenim v VIZ-ih, ki ne bodo vključeni v program (to so VIZ-i, ki se niso prijavili k sodelovanju), bo omogočena udeležba na usposabljanjih, ki jih bosta izvajala konzorcijska partnerja.
Skupna višina sredstev, namenjena za izvedbo projekta, je 1.950.000,00 EUR.
Artiče 39
8253 Artiče
07 45 21 060
o-artice.nm@guest.arnes.si